Delta Consulting Σύμβουλοι Ανάπτυξης

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Σύντομα ο Νέος Επενδυτικός Νόμος


 Νέος Επενδυτικός Νόμος
Κατατέθηκε την 21/2/2013 στην Βουλή ο Νέος Επενδυτικός Νόμος, μέσω του οποίου διαμορφώνονται ευνοϊκές συνθήκες για την ουσιαστική διευκόλυνση των επενδύσεων και της ανάπτυξης στην χώρα.
Στόχος του Νέου Επενδυτικού Νόμου, είναι η διατήρηση των θετικών στοιχείων του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση των αδυναμιών & των δυσλειτουργιών του, με απώτερο σκοπό την παροχή ρευστότητας, την επιτάχυνση των διαδικασιών επιχορήγησης επενδύσεων, καθώς και την απλούστευση των επιμέρους διαδικασιών προκειμένου να ενισχυθεί άμεσα και ουσιαστικά το επενδυτικό κλίμα.
Οι βασικές αλλαγές του Νέου Επενδυτικού Νόμου σε σχέση με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο περιλαμβάνουν:
    • 1Εισάγονται διατάξεις που αναμένεται να ενισχύσουν τη ρευστότητα των επενδυτών, καθώς παρέχεται η δυνατότητα προκαταβολής έως και του συνολικού ποσού (100%) της επιδότησης, κατά την έναρξη της επένδυσης, δια της κατάθεσης εγγυητικής επιστολής.
    • 2Καταργείται ο χρονικός περιορισμός υποβολής επενδυτικών σχεδίων, κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο (όπως ίσχυε μέχρι σήμερα) και παρέχεται δυνατότητα υποβολής επενδυτικών σχεδίων καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
    • 3Ο επενδυτής θα επιλέγει το μίγμα ευεργετημάτων του αναπτυξιακού νόμου (φοροαπαλλαγές, επιδότηση κ.α.) για επενδύσεις κάτω από €50 εκατ. ώστε να ενισχυθεί η ευελιξία της χρηματοδότησης για Μικρούς και Μεσαίους επενδυτές.
    • 4Παρέχεται στους επενδυτές, η δυνατότητα κάλυψης της ίδιας συμμετοχής τους και με άμεσα ρευστοποιήσιμα πάγια στοιχεία της επιχείρησής τους, που αφορούν τους τρεις τελευταίους μήνες λειτουργίας της επιχείρησης.
    • 5Επιτρέπεται η εμπροσθοβαρής χρήση των φοροαπαλλαγών, ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων και η βιωσιμότητα τους.
    • 6Μειώνεται σε 5 έτη (από 6 έτη που ίσχυε) ο χρόνος που απαιτείται από την έναρξη λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων, προκειμένου να παρέχεται δυνατότητα ενίσχυσης του εκσυγχρονισμού τους.
    • 7Διευρύνονται οι ενισχυόμενοι τομείς επιχειρηματικότητας (Υδατοδρόμια, Κέντρα αποκατάστασης & αποθεραπείας, κλειστοί σταθμών δημόσιας χρήσης στάθμευσης, ναυπηγήματα που προορίζονται για σταθερές, μακροχρόνιες πλωτές βιομηχανικές ή και ενεργειακές εγκαταστάσεις, Εγκαταστάσεις Ειδικής Τουριστικής Υποδομής και θεματικά πάρκα κλπ).
    • 8Παρέχεται η δυνατότητα να υπάγονται στο ανώτατο όριο του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, επενδυτικά σχέδια που πραγματοποιούνται/ υλοποιούνται σε Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές (ΒΕΠΕ) και Ζώνες Καινοτομίας, δίχως να απαιτείται εγκατάσταση στις περιοχές αυτές.
    • 9Παρέχεται η δυνατότητα (κατόπιν αίτησης του επενδυτή) διενέργειας ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων από πιστοποιημένους φορείς του ιδιωτικού τομέα (όπως Τράπεζες και ελεγκτικές εταιρείες), ώστε να καταστεί δυνατή η άμεση περαίωση σωρευμένων ελέγχων και η εκταμίευση εκκρεμών δόσεων.
    • 10Επαναφέρεται το όριο κύρωσης από την Βουλή από τα €150 εκατ. στα €50 εκατ., με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας της διαδικασίας.
    • 11Παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση, για ανάθεση ελέγχων επενδυτικών σχεδίων σε πιστοποιημένους φορείς, προς υποβοήθηση του έργου των αρμοδίων Υπηρεσιών και υπό την τελική έγκριση της Διοίκησης.
    • 12Συστήνεται αυτοτελές τμήμα επιθεώρησης ιδιωτικών επενδύσεων, που υπάγεται απευθείας στον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σκοπός της υπηρεσίας αυτής είναι ο διαρκής έλεγχος τήρησης των διαδικασιών που διέπουν τις επιχορηγήσεις επιχειρηματικών σχεδίων και η πάταξη παραβατικών συμπεριφορών. Το γραφείο θα έχει και συμβουλευτικό ρόλο, διότι μέσω των πορισμάτων θα εντοπίζεται κάθε δυσλειτουργία των εφαρμοζόμενων διαδικασιών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου